021-66565060 09127261035

جهت ارتباط میتوانید با شماره تلفن ما در تماس باشید

آدرس

تهران، بلوار کشاورز، بین خیابان جمالزاده شمالی و کارگر شمالی، پلاک 342، طبقه 5، واحد 17

نکات مهم نصب گلخانه چیست؟

نکات مهم نصب گلخانه چیست؟ امروزه گلخانه ها یکی از مهم ترین فضا ها برای کشت و پرورش گیاهان مختلف در بازه های زمانی متفاوت به شمار می روند. که باید به تمامی نکات موجود درباره آن ها اشراف داشته باشید. در حقیقت می توان گفت گلخانه ها از پیشرفته ترین فضا ها به شمار می آیند که می توانید از طریق آن بخش زیادی از نیاز های گیاهی افراد را برطرف کنید. بسیاری از مردم تصور می کنند که گلخانه ها تنها در نوع خانگی قابل استفاده هستند. اما انواع مختلفی از گلخانه ها وجود دارد که تعدادی از آن ها می توانند حجم زیادی از کشت و پرورش را در مناطق مختلف پوشش بدهند.

علاوه بر همه این نکات دقت داشته باشید که نصب گلخانه فرآیندی است که به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد و بهتر است به تمام نکات موجود در این باره دقت داشته باشید. اگر قصد دارید درباره نکات مهم نصب گلخانه اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

درباره گلخانه ها و ویژگی های آن ها

به طور کلی گلخانه ها محیط های مناسبی برای کشت گیاهان گوناگون به شمار می روند که افراد می توانند از این طریق در هر زمانی به انواع گیاهان و گل های متنوع دسترسی داشته باشند. در واقع گلخانه ها محیط هایی با دما و رطوبت کنترل شده می باشند که محیط مطلوبی را برای گیاهان فراهم می کنند. گلخانه ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها ویژگی های متفاوتی دارند.

اما به طور کلی گلخانه های صنعتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و عموما تجهیزات ویژه ای را به خود اختصاص می دهند. تجهیزات گلخانه ها نیز شامل فن های سیرکوله، سیستم های تهویه مطبوع و … می باشد که نقش مهمی را در خنک سازی محیط ایفا می کنند.

 

What are the important points of greenhouse installation?

 

 

همچنین بخوانید: قیمت پد سلولزی گلخانه

 

انواع اصلی گلخانه ها

شاید تصور کنید که گلخانه ها محیط های ساده ای برای رشد گیاهان می باشند. اما به طور دقیق تر انواع خاصی از گلخانه ها وجود دارند که شامل دو نوع اصلی گلخانه های صنعتی و گلخانه های خانگی می باشند. گلخانه های صنعتی انواع خاصی از گلخانه ها هستند که حجم بیشتری از گیاهان را پوشش می دهند. گلخانه های خانگی نسبت به نوع قبلی ابعاد و حجم کمتری دارند.

علاوه بر این نوع خاصی از گلخانه ها می توانند به پرورش گل های زینتی و انواع گل های شاخه بریده اختصاص داده شود و در عین حال نوع دیگری از گلخانه ها نیز محصوص پرورش فلفل، کلم، بادمجان، توت فرنگی و غیره می باشد. دقت داشته باشید که هر یک از انواع این گلخانه ها ویژگی های متفاوتی دارند که بهتر است درباره آن ها اطلاعات کسب کرده باشید.

نکات مهم در نصب گلخانه های مختلف

می توان گفت پروسه طراحی، ساخت و نصب گلخانه ها ویژگی های متفاوتی دارد و نکات مختلفی در این زمینه دیده می شود که بهتر است درباره آن ها بیشتر بدانید. در وهله اول توجه داشته باشید که برای ایجاد فضای مناسب برای رشد گیاهان باید از مالچ برای پوشش خاک استفاده کنید. استفاده از مالچ می تواند از دریافت نور شدید خورشید تا حد زیادی جلوگیری کند. علاوه بر این ایجاد سایه بان می تواند برای حفاظت بیشتر از گیاهان مختلف اثر گذار باشد.

یکی دیگر از نکات مهم در نصب گلخانه ها، پوشش ردیف های کشت است که باید به آن دقت داشته باشید. در اصل رعایت این نکته می تواند به محافظت بیشتر از گیاهان در برابر سرمای اولیه کمک زیادی کند. در کنار این مسئله نصب سقف پلاستیکی می تواند بخش زیادی از آسیب های طبیعی ناشی از باران و برف را کنترل کند. به همین علت عموم گلخانه ها از سقف های پلاستیکی باکیفیتی برخوردار هستند.

 

What are the important points of greenhouse installation?

 

 

بخوانید: تجهیزات گلخانه ای

جمع بندی

در این مطلب به نکات مهم نصب گلخانه  اشاره شد. بر اساس آنچه گفته شد گلخانه ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها کاربرد های گوناگونی دارند. علاوه بر این نصب گلخانه ها دارای نکات بسیار زیادی است که باید درباره آن ها اطلاعات کافی را بدست آورده باشید. شرکت گل سبز میثاق یکی از فعال ترین مجموعه های حال حاضر کشور در زمینه طراحی ساخت گلخانه و همچنین نصب گلخانه ها است که می تواند شما را در زمینه قیمت لوازم و اتصالات گلخانه ای به خوبی راهنمایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *